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tobias madison tobias madison fatuma osman fatuma osman

14.1.2012-17.3.2012
opening reception: thursday, 12.1.2012, 7-9 pm
strausberger platz 19, 10243 berlin

tobias madison, fatuma osman

 

three months ago we opened a cinema in zurich called “ap news” (asahi picture news). creating a place both involves its audience (ap news produces films and telenovella) and serves as a meeting ground for a young and semi-professionalized audience. we lead many discussions on how to avoid destined professionalization.
for this exhibition we made a soundpiece that consists of recordings of chit chat while having lunch with possible sponsors for “ap news”, clubbing with friends and hanging out at the bar, being annoyed with everyone, dreaming, shoplifting, gossiping,… talking about ourselves.
a film crew was hired to take various shots of fatuma’s body, leading to its dissolution. the way a friendly advice or a romantic confession is being diluted into midnight chatter. the way language is being diluted when used as language.

fatuma osman & tobias madison

 

the exhibition also features a line of dresses & accessories that tobias madison developed with simon burgunder, a young fashion designer from basel. the line is custom tailored for a series of sculptural works by madison from 2010, two of which are in the haubrok collection. the print designs are based on installation and detail views of previous exhibitions and a single bamboo stick that was taken from an invitation for an issey miyake fashion show.
it’s as if the sculptures would have to go to a party.

tobias madison

 

works

tobias madison
gel galaxy vc digitalise africa now! dimension variable beocenter 2, 2010

tobias madison
untitled, 2010

tobias madison
aall nippon air, 2012
courtesy tobias madison and karma international

tobias madison
darkside – don’t give me the silent treatment, 2012
courtesy tobias madison and karma international

tobias madison
hospitality, 2012
courtesy tobias madison and karma international

tobias madison
let’s make our bodies explode internationally., 2012
courtesy tobias madison and karma international

tobias madison
prejudice, 2012
courtesy tobias madison and karma international

tobias madison
the inescapability of the fact that there is a pricetag attached to our friendship., 2012
courtesy tobias madison and karma international

tobias madison
the non – monologue, non – dialogue diy proenza schouller necklace, 2012
courtesy tobias madison and karma international

tobias madison
the water of purification, 2012
courtesy tobias madison and karma international

fatuma osman & tobias madison
fatuma osman, 2012
courtesy fatuma osman, tobias madison and karma international

14.1.2012-17.3.2012
eröffnung: donnerstag, 12.1.2012, 19-21 uhr
strausberger platz 19, 10243 berlin

tobias madison, fatuma osman

 

vor drei haben wir ein kino in zürich namens “ap news” (asahi picture news) eröffnet. einen solchen raum zu schaffen involviert sowohl seine adressaten (ap news produziert filme und telenovellas), dient aber auch gleichzeitig als treffpunkt für ein junges, semiprofessionelles publikum. wir haben viel darüber diskutiert, wie sich eine vollständige professionalisierung verhindern lässt.
für die gezeigte ausstellung haben wir eine soundarbeit erstellt, die aus aufgenommenem “gequatsche” aus mittäglichen sponsorengesprächen für “ap news” besteht – themen waren “feiern gehen”, “rumhängen in bars”, “allgemeines angenervt sein”, “träumen”, “ladendiebstahl”, “lästern”,… also im prinzip das leben selbst.
wir haben ein kamerateam bestellt, um unterschiedlichste aufnahmen von fatumas körper zu machen, die schlussendlich zu totalen auflösung führen sollten. ganz so, wie ein sich freundschaftlicher rat oder ein romantisches zugeständnis in mitternächtlichem gerede auflöst. ganz so, wie sprache sich auflöst, wenn sie als sprache eingesetzt wird.

fatuma osman & tobias madison

 

in der ausstellung sind darüber hinaus auch kleider und accessoirs zu sehen, die tobias madison zusammen mit simon burgunder, einer jungen modedesignerin aus basel, kreiert hat. die serie ist rund um einige skulpturale objekte von madison aus dem jahre 2010 geschneidert, von denen zwei teil der sammlung haubrok sind. die muster der kostüme basieren auf installations- und detailansichten vorangegangener ausstellungen, ein einzelner bambusstab stammt von der einladung zu eine issey miyake modenschau.
es ist, als ob die skulpturen sich auf den weg zu einer party machen würden.

tobias madison

 

arbeiten

tobias madison
gel galaxy vc digitalise africa now! dimension variable beocenter 2, 2010

tobias madison
untitled, 2010

tobias madison
aall nippon air, 2012
courtesy tobias madison and karma international

tobias madison
darkside – don’t give me the silent treatment, 2012
courtesy tobias madison and karma international

tobias madison
hospitality, 2012
courtesy tobias madison and karma international

tobias madison
let’s make our bodies explode internationally., 2012
courtesy tobias madison and karma international

tobias madison
prejudice, 2012
courtesy tobias madison and karma international

tobias madison
the inescapability of the fact that there is a pricetag attached to our friendship., 2012
courtesy tobias madison and karma international

tobias madison
the non – monologue, non – dialogue diy proenza schouller necklace, 2012
courtesy tobias madison and karma international

tobias madison
the water of purification, 2012
courtesy tobias madison and karma international

fatuma osman & tobias madison
fatuma osman, 2012
courtesy fatuma osman, tobias madison and karma international